شبکه تجارت جهان گستر

چگونه رژ لب مناسب انتخاب کنیم
زیبایی و آرایشی

چگونه رژ لب مناسب انتخاب کنیم

قبل از توجه به رنگ پوست، حتماً به فرم لب‌هایتان توجه کنید. برای انواع لب‌ها قوانین خاصی وجود دارد، به‌طور مثال رژلب‌های تیره لب‌ها را کوچک‌تر نشان داده و رنگ‌های روشن‌تر لب‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پس تصمیم بگیرید که می‌خواهید بزرگ‌نمایی کنید یا کوچک نمایی.


رنگ مورد اعتماد

توجه کنید که در انتخاب رژ بر اساس رنگ پوست، شما فقط یک انتخاب نخواهید داشت و البته مراسم مختلف آرایش‌های متفاوتی می‌طلبند. شما برای استفادهٔ روزمره، مراسم خاص یا مهمانی‌های شبانه رنگ‌های متفاوتی نیاز دارید، اما بهتر است اولین انتخاب شما رنگی باشد که بتوانید در صورت نیاز در تمام این شرایط به آن اعتماد کنید. رنگی که در هر شرایطی آن‌قدر روی پوست شما زیبا باشد که برای هر مراسمی بتوانید از آن استفاده کنید. این اولین و مهم‌ترین خرید شما خواهد بود.


رنگ پوست

برای انتخاب رنگ پوست افراد اصطلاحات کلی سرد و گرم به کار می‌رود. بهترین و ساده‌ترین کار برای تشخیص پوست سرد از گرم، نگاه کردن به رگ‌هاست. به مچ دستتان نگاه کنید، اگر رگ‌های روی دستتان مایل به آبی باشند پوست شما سرد است و اگر رگ‌هایتان مایل به سبز باشند پوست شما گرم محسوب می‌شود. پوست‌های گرم معمولاً در برابر آفتاب به‌سرعت برنزه می‌شوند و پوست‌های سرد یا اصلاً برنزه نمی‌شوند یا قبل از گرفتن رنگ برنز حتماً قرمز می‌شوند. گفته می‌شود معمولاً جواهرات طلایی‌رنگ روی پوست‌های گرم زیباترند.


پوست روشن

معمولاً انتخاب درست برای پوست‌های روشن و سرد، رژلب‌های روشن مانند کرم، صورتی یا قهوه‌ای روشن است. البته آن‌ها نیز می‌توانند از رژهای تیره استفاده کنند اما معمولاً با رنگ روشن‌تر جذاب‌ترند.


پوست‌های تیره

برای پوست‌های تیره یا گرم معمولاً رنگ‌های تیره‌تر مانند قرمز تیره بسیار پیشنهاد می‌شود. رنگ‌هایی مانند مسی، برنز، شرابی و غیره. البته در این نوع پوست‌ها رنگ‌های روشن هم جذابیت دارد اما متخصصان آرایشی معمولاً پیشنهاد می‌کنند که از نارنجی روشن دوری‌کنید. افرادی نیز وجود دارند که پوست آن‌ها مابین تیره روشن است و آن‌ها انتخاب‌های بسیار دارند و تقریباً با هر نوع رنگی زیبا دیده می‌شوند. از نکات قابل‌توجه درباره رژلب می‌توان گفت که قرمز، رنگی جهانی و کلاسیک است و معمولاً برای هر پوستی زیباست.

در آخر انتخاب رژلب ممکن است کار سختی به نظر برسد اما درنهایت اینکه شما آن را دوست بدارید و با آن رنگ احساس زیبایی کنید مهم‌ترین قانون است زیرا این قوانین در دنیای مد و زیبایی همیشه در حال تغییر است.