شبکه تجارت جهان گستر

کلید نگهداری روزانه از موهای بلند و زیبا
زیبایی و سلامت مو

کلید نگهداری روزانه از موهای بلند و زیبا

حتماً تا به حال، بارها داستان راپونزل معروف را شنیده‌اید. دختری با موهایی بلند و سحرآمیز که هر دختری به‌راستی آرزوی داشتن چنین موهایی را در سر می‌پروراند. اما آیا در دنیای واقعی هم می‌توان موهای بلند و زیبا داشت؟

جز در موارد بسیار اندک و استثنایی، کنترل و نگهداری از موهای بسیار بلند در دنیای واقعی، زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد. ولی مسلماً می‌توان موهایی جذاب، سالم و زیبایی داشت و نحوه صحیح این مراقبت، کلید حفظ این منحصربه‌فرد بودن  است. توصیه تمامی متخصصان پوست و مو و کارشناسان زیبایی این است که سعی کنید همواره از شامپویی مناسب با نوع و بافت مو و البته نرم‌کننده‌ای که تأمین کننده نیاز موهای شما باشد و همچنین روغن‌های مفید و مغذی مو برای این منظور استفاده کنید. شاید در نگاه اول، توصیه‌های زیر کمی ساده به نظر برسند، اما همین نکات، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد مراقبت روزمره از موها محسوب می‌شوند.

- برای شستشو موهای خود از شامپوها با پایه طبیعی و گیاهی استفاده کنید، این شامپوها ضمن قدرت تمیزکنندگی به پوست سر و موها آسیبی نمی‌رساند و به دفعات می‌توان در هفته بر روی موها استفاده کرد.
- رژیم غذایی متعادل و کاملاً مغذی داشته باشید.
- از ماسک‌ها و نرم کننده های گیاهی مناسب با نوع نیاز موی خود استفاده کنید.
- بعد از شستشوی موها، با حوله و به آرامی آب موها را بگیرید. موها را با فشار حوله نکشید!
- استفاده از محصولات مراقبت از مو بعد از حمام مثل روغن‌ها یا کرم‌های رطوبت‌رسان یا مغذی به زیباتر شدن هرچه بیشتر موهایتان کمک می‌کند.
- تا حد امکان اجازه دهید موها بدون سشوار و در معرض هوای آزاد و خودبه‌خود خشک شوند. حرارت داغ سشوار، به‌مرور موجب خشکی و صدمه به موها خواهند شد.
- برس و شانه‌ای را انتخاب کنید که با هر بار برس زدن، باعث کنده شدن موهای شما نشده و ترجیحاً از نوع دندانه درشت آن استفاده نمایید. موها را به‌آرامی و ملایمت شانه‌زده و نکات صحیح شانه زدن را حتماً رعایت نمایید.
- با کلیپس، گیره‌های ساده و کش‌های روکش‌دار پارچه‌ای، موها را با ملایمت ببندید و آن‌ها را بیش‌ازحد نکشید.
- بسته به نوع و حجم موهای خود، از کلیپس و گیره‌های مناسب و به‌اندازه استفاده کنید. اگر موهای شما مستعد آسیب و ریزش هستند، بهتر است در این مورد توجه بیشتری داشته باشید.
- از رنگ کردن و بخصوص بی‌رنگ کردن مکرر موها با رنگ ها و مواد شیمیایی جدا اجتناب کنید. استفاده از رنگ موهای گیاهی با میزان آمونیاک کم ضمن زیبایی بخشیدن به موها کمترین آسیب را خواهد رساند.
- شب‌ها موها را شل ببافید و از بالش‌های نرم و لطیف برای محافظت موها بهره ببرید. استفاده از کرم های ترمیم کننده و تغذیه کننده مو در شب بسیار موثر خواهد بود.

با موهای زیبای خود مهربان باشید.