شبکه تجارت جهان گستر

درمان خشکی لب با بالم لب یا بوم لب
زیبایی و سلامت پوست

درمان خشکی لب با بالم لب یا بوم لب

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و افزایش سوز و سرما و عدم استفاده از بالم لب یا بوم لب و یا خیس کردن پوست لب با آب دهان (زبان زدن) شاهد لب‌های ترک‌خورده بیشتری هستیم. یکی از علت‌های اصلی خشک شدن لب‌ها در کنار سرما و باد سرد و نیز ننوشیدن آبی کافی است.

بالم لب یا بوم لب چیست؟

بالم لب یا بوم لب دسته‌ای از محصولات لب هستند که با هدف جلوگیری از خشکی لب‌ها، رطوبت‌رسانی به لب‌ها و جلوگیری از تأثیرات منفی باد و آفتاب تولید می‌شوند. این محصولات معمولاً به شکل بالم یا همان بوم هستند و البته به اشکال دیگری نظیر استیک یا قلم و کرم نیز ممکن است موجود باشند که هرکدام خواص ویژه‌ای خواهند یافت. محتویات اصلی بالم لب معمولاً مواد مرطوب‌کننده نظیر ژل پترولیوم، موم زنبورعسل و کره شی‌آ است که جلوی از دست رفتن آب و رطوبت را در لب‌ها می‌گیرند. همچنین ممکن است وکس برای افزایش چسبندگی بالم لب به آن اضافه گردد. از دیگر محتویات بالم لب می‌توان به آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر کو آنزیم کیو تن Q10 و ویتامین C و ویتامین E که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌پردازند اشاره نمود. بالم لب‌های ضد پیری ممکن است حاوی هیالورونیک اسید، انواعی از کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین باشند که سبب کاهش چین‌وچروک لب‌های شما خواهند شد.

خشکی لب‌ها تنها محدود به فصول سرد سال نیست اگرچه در فصل‌های سرد سال تشدید می‌گردد. پیش از استفاده از بالم لب لازم است چند نکته را بدانید. نوشیدن ناکافی آب خشکی لب‌ها را تشدید می‌کند، البته این بدان معنی نیست که اگر روزانه آب زیادی بنوشید بلافاصله خشکی لب‌هایتان درمان می‌شود بلکه منظور این است که نوشیدن آب بیشتر به درمان سریع‌تر لب‌های ترک‌خورده شما کمک خواهد نمود. نکته دوم پوشاندن صورت و لب‌ها از سوز و سرما با استفاده از شال یا روسری یا شال‌گردن و.. است، وزیدن مستقیم باد به لب‌ها، خشکی لب‌های شما را تشدید می‌کند. در چنین شرایطی، بسیاری از افراد تمایل دارند که لب‌های خود را لیس بزنند تا کمی مرطوب و بهتر شود، حال‌آنکه آنزیم‌های موجود در بزاق خود به‌تنهایی وضعیت لب‌هایتان را بدتر خواهد نمود. بنابراین از خیس کردن لب‌هایتان با آب دهان خودداری کنید. پوشاندن لب‌ها تأثیر مثبت دیگری نیز دارد و آن جلوگیری از تابش مستقیم اشعه‌های فرابنفش نور خورشید به لب‌های ترک‌خورده است که می‌توانند وضعیت لب‌های شما را بدتر کنند. اگر همه این نکات را رعایت کردید حال وقت استفاده از یک بالم لب مناسب است که علاوه بر داشتن مواد مرطوب‌کننده، حاوی ضد آفتاب نیز باشد. بوم لب موردنظر را به لب‌هایتان بمالید و هر یک یا دو ساعت یک بار تجدیدش نمایید تا لب‌هایتان بهبود یابند.

بالم لب اناگرین و بالم لب ویتامینه جینکولیوم بایوسکرین محصولاتی مناسب برای استفاده شما هستند.