شبکه تجارت جهان گستر

روش شامپو زدن صحیح موها
مقالات آموزشی

روش شامپو زدن صحیح موها

یکی از سؤالات همیشگی نحوه انجام صحیح شستشوی موها و شامپو زدن موهاست. نحوه استفاده از شامپو و رسیدگی به موها تأثیر بسیار زیادی در سلامت و زیبایی موها خواهد داشت.

گره گشایی از مو:

موی خود را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا هیچ‌گونه گره‌ای روی آن باقی نماند.  هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نکنید، زیرا در این حالت نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف می‌کنید بنابراین موی شما ممکن است شکسته شود.

آبکشی اولیه با آب ولرم:

در مرحله بعدی موهای خود را با آب ولرم و نیمه گرم آبکشی نمایید. به این مرحله آبکشی اولیه و یا پیش از شستشو گفته می‌شود که برای زدودن گرد و غبار و بطور کلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌گیرد. هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث تردی و شکنندگی موهای شما خواهد شد.

پخش کردن شامپو درکف دست :

مقداری شامپو کف دست خود بریزید و دست‌های خودرا روی هم مالش دهید تا شامپو روی دستهایتان پخش شود. در واقع کف شامپو باید روی دست شما تشکیل شود.

ماساژ دادن شامپو بر روی پوست سر با نوک انگشتان:

شامپو را روی همه قسمت‌های سر پخش کرده و با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید (دقت نمائید که از ناخن‌ها استفاده نکنید) برای جلوگیری از گره خوردن و شکسته شدن مو این کار را به آرامی و به صورت دورانی انجام دهید.

آب کشی نهایی:

در این مرحله موی خود را به خوبی آبکشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابلای موهای شما زدوده شود.