شبکه تجارت جهان گستر

در روزهای سرد سال مراقب موهایتان باشید
زیبایی و سلامت مو

در روزهای سرد سال مراقب موهایتان باشید

جای شکی نیست که هر فصلی عوارض خودش را بر موها دارد. برای مثال، اگر تابستان با آن آفتاب بیش از حد گرم و درخشانش، کلر موجود در استخرها و رطوبت و شرجی‌اش باعث آسیب دیدن موها می‌شود، پاییز و زمستان هم به علت تغییرات ایجادشده محیطی‌ در آن برای موها آسیب‌رسان است. کم شدن رطوبت و سرما هم عوامل مهم تخریبی در این فصول به شمار می‌آیند. شما با استفاده از یک‌سری محصولات مناسب آرایشی - بهداشتی و کمی مراقبت بیشتر می‌توانید موهایتان را در بهترین حالت نگه دارید. در اینجا به مشکلات رایج موها در سرما اشاره می‌کنیم و چگونگی کنار آمدن با آنها و رفع کردن‌شان را هم توضیح می‌دهیم.


کم‌رنگ شدن موها

این مشکل بیشتر در مورد موهای رنگ‌شده است. اگر شما آسیب‌های ناشی از UV و کلر که در تابستان موهای‌تان را آزرده است رفع نکنید، در گذار از گرما به سرمای فصلی پاییز و زمستان، رنگ موهای‌تان کدر و مات می‌شود. برای درخشان نگه داشتن رنگ موهای رنگ شده  و بالا بردن دوام رنگ مو توصیه می‌شود از لاین محصولات فیتوسیتروس که شامل شامپو، نرم کننده و ماسک می‌شود استفاده نمایید. نکته مهم در استفاده از لاین محصولات فیتوسیتروس این است که دوهفته قبل از اینکه مجددا تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید استفاده از این لاین را متوقف کرده و اجازه دهید ساختار طبیعی مو به حالت عادی برگشته و رنگ پذیری مجدد به راحتی انجام پذیرد.


پوسته‌ریزی

کف سر و پوست آن همیشه در مراقبت‌های روزانه از موها فراموش می‌شوند و کمتر سراغ رسیدگی به آنها می‌رویم. در فصول سرد سال این قسمت از پوست بر اثر کاهش رطوبت و سرمای زیاد دچار حالت پوسته‌ریزی می‌شود که شوره را به دنبال دارد. برای رفع آن روش‌های زیر را امتحان کنید:‌

شوینده مناسب: از شامپوهایی برای شست‌وشوی موها استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضدشوره باشند و با آنها کف سر را خوب با نوک انگشتان ماساژ بدهید و کاملاً آبکشی کنید. فیتو با توجه به نوع شوره سرخشک یا چرب شما و جهت از بین بردن این مشکل استفاده از شامپوی فیتواسکوام مربوط به شوره سر خشک و فیتو اسکوام مربوط به شوره سر چرب را هفته‌ای دوبار توصیه می‌کند که ضمن درمان مانع برگشت مجدد نیز می‌شود.

کاندیشنرهای درمانی: استفاده از کاندیشنرهای درمانی (نرم کننده ها) نیز بسیار موثر خواهد بود . فیتوبام‌های فیتو علاوه بر قدرت گره‌گشایی، ساقه موها را رطوبت‌رسانی و ترمیم می‌کند. فیتوبام یا نرم کننده‌های فیتو را می‌توانید بعد از هر بار شامپو روی ساقه موی نم‌دار استفاده کرده و آبکشی نمایید.

حفظ رطوبت: با سرد شدن هوا استفاده از وسایل گرمایش در خانه و محل کار رایج می‌شود که باعث خشکی و کاهش رطوبت هوای محیط می‌شوند. بهتر است از یک کتری آب‌جوش یا دستگاه‌های بخور استفاده کنید تا رطوبت هوا حفظ شود و موها و پوست سر خشک نشوند.


سوختن موها

این سوختن آن‌قدر بارز نیست که شما به راحتی متوجه آن بشوید. تابش شدید خورشید سطح موها را به شدت داغ می‌کند و کوتیکول‌های مو در این مواجهه دچار تخریب می‌شوند و از بین می‌روند. این آسیب تا مدت‌ها با موهای شما می‌ماند. شما باید با استفاده از محصولات مناسب لطافت موهایتان را برگردانید و مانع از این بشوید که این سوختگی باعث آسیب رساندن سرما به موها شود. برای این کار، راه‌های زیر کمک‌کننده هستند:‌

تغذیه و ترمیم با ماسک موی مناسب: برای آن که موهای‌‌تان در پاییز و زمستان هم حالت لطیف خود را حفظ کنند و البته آسیب‌های قبلی هم رفع بشود، هفته‌ای یک بار از ماسک مو مناسب عمقی استفاده کنید. ماسک‌های مویی که حاوی مرطوب‌کننده قوی هم هستند، مفیدند و قدرت و ضخامت تارهای مو را حفظ می‌کنند. مثل ماسک مو فیتوجوبا برای رطوبت‌رسانی، فیتوکراتین برای ترمیم و تغذیه‌کنندگی تار موی آسیب دیده و موخوره‌دار و فیتوکراتین اکستریم برای ترمیم عمقی موهای بسیار آسیب دیده.

موهایی را که بر اثر گرما آسیب دیده‌اند، نباید در معرض اتو مو و سشوار قرار داد. برای مثال، استفاده از باد داغ سشوار، این موها را شکننده می‌کند و از بین می‌برد. وسایلی چون اتوی مو و بابلیس هم اثرات مشابهی در تخریب موها دارند. این وسایل رطوبت موها را نیز کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند موها در سرما بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند. بهتر است که از محصولات محافظ حرارتی مو مثل اسپری فیتوکراتین و کرم موی فیتوکراتین اکستریم استفاده شود که ضمن محافظ مو در برابر حرارت، ترمیم کننده و تغذیه کننده نیز هست.

کوتاه و مرتب کردن: متخصصان آرایشی و مو توصیه می‌کنند برای کاهش آثار شکنندگی موهای آسیب‌دیده بهترین راه کوتاه کردن آنها در فاصله هر سه ماه است. اگر در این فواصل مقداری از موها را کوتاه کنید، رشد آنها از ریشه به شکل بهتری ادامه می‌یابد و موهای جایگزین‌شده سلامت بیشتر و ظاهر بهتری دارند و قسمت‌های انتهایی آسیب‌دیده کم‌کم از بین می‌روند.درمان‌های آبرسان: هر از گاهی در فصول سرد موها را با استفاده از سرم‌های مناسب هیدراته کنید تا از شکنندگی آنها جلوگیری کنید و کوتیکول‌های آسیب‌دیده بر اثر گرما ترمیم بشوند. روغن الس فیتو به عنوان یک رطوبت‌رسان ساقه موها قبل از حمام و روغن سوپریم به عنوان تغذیه کننده و ترمیم کننده موهای خشک بعد از حمام، برای آبرسانی به موهای شما بسیار موثر هستند.