شبکه تجارت جهان گستر

بررسی دلایل خارش پوست سر
زیبایی و سلامت مو

بررسی دلایل خارش پوست سر

خارش سر اغلب یک علامت از اگزمای چربی سر یا سبوره است که معمولاً در سنین ۱۸ تا ۴۰ سالگی در میان افرادی که دارای کف سری چرب هستند بسیار شایع است به‌طوری‌که به دنبال دیر استحمام کردن و یا استفاده از شامپوهای نامناسب و یا عوارض جانبی استفاده از برخی داروها، دچار خارش سر، شوره، چرب شدن بیش‌ازحد موها، درد ریشه موها و حتی گاهی جوش‌هایی در روی سر می‌شوند که با خارش، خشکی و کشش پوست سر همراه است.

برخی بیماری‌های داخلی نیز سبب خارش‌های پوستی می‌شود. از آن جمله می‌توان به کم‌خونی، فقر آهن، کم‌کاری یا پرکاری غدد تیروئید، انگل‌های روده‌ای، اختلالات کبدی و کلیوی اشاره کرد که سبب افزایش مواد زائد دفعی در خون و رسوب آن‌ها در پوست و درنتیجه خارش پوست می‌شود. علاوه بر موارد یادشده بیماران دیابتی در ناحیه سر خارش احساس می‌کنند و در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مثل افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی خارش‌های عمومی در پوست دیده می‌شود.

نکته: بعضی وقت‌ها رنگ مو و ژل که حاوی مواد شیمیایی هستند می‌تواند خارش سر ایجاد کند. توصیه می‌شود پیش از مصرف، ابتدا آن‌ها را آزمایش کنید.

برای درمان خشکی و خارش شدید پوست سر استفاده از شامپو فیتو اپزان را توصیه می‌کنیم. این شامپو که بهترین شامپو برای درمان خارش پوست سر خشک و حساس است حاوی عصاره گل زیرفون و گل ساعتی بوده که ضدالتهاب فوری و رطوبت رسان قوی هستند. استفاده از این شامپو هفته‌ای ۲ بار توصیه می‌شود، با اولین بار استفاده میزان کشش و خارش به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

برخی اوقات، استرس زیاد ممکن است باعث خارش پوست سر شود، و خاراندن سر هم راهی برای اینکه استرس‌تان فرو بنشیند. پس استرس خود را کاهش دهید.