شبکه تجارت جهان گستر

مانند یک حرفه‌ای آرایش کنید
زیبایی و آرایشی

مانند یک حرفه‌ای آرایش کنید

کانتورینگ یکی از مراحل آرایش است که به‌وسیله آن نواقص صورت پوشانده می‌شود. شما به‌وسیله این تکنیک می‌توانید فرم صورت و آرایش خود را تغییر دهید. براساس فرم صورت، نحوه کانتور متفاوت است و کلیه عملیات با استفاده از پودر، کرم یا مداد ماتی که اصولاً یک یا دو پرده از رنگ طبیعی تیره‌تر است استفاده شده و عموماً قسمت‌هایی مانند بینی، پیشانی، چانه و گونه را با تیره کردن باعث می‌شود فرم صورت هم تغییر کند. هایلایت کردن در کنار کانتورینگ استفاده می‌شود و این کار باعث برجسته نشان دادن قسمت‌های مورد نظر می‌شود.

گام اول: استفاده از کرم پودر مناسب

ابتدا کرم پودر مناسب با رنگ پوستتان را مانند همیشه استفاده کنید. این کار یک پوشش اولیه به پوست داده و به عنوان پایه‌ی آرایش عمل می‌کند. همچنین باعث خواهد شد که حتی وقتی از پودر برنز و هایلایت کننده‌ها استفاده می‌کنید، پوستتان احساس راحتی و سبکی کند.

گام دوم: کرم پودر کمی روشن‌تر

به منظور ایجاد تضاد قابل توجه با کرم پودر پایه، کرم پودری که یک یا دو درجه روشن‌تر از پوستتان است را انتخاب کنید. از یک اسفنج برای مالیدن کرم پودر روشن‌تر به وسط پیشانی خود استفاده کنید. از آنجا یک خط باریک تا وسط بینی بکشید و سپس این خط را تا برآمدگی بالای لب‌ها ادامه دهید. یک خط از گوشه خارجی چشم‌ها به اندازه یک انگشت تا لبه خارجی بینی بکشید. توجه داشته باشید که این خط در دو طرف صورت یکسان و به نوعی قرینه باشد. یک دایره کوچک روی چانه کشیده و همچنین زیر قوس کمان ابروها را هم فراموش نکنید.

گام سوم: کانتورینگ

فرایند کانتورینگ را با پودر برنزه شروع کنید. اگر پوستتان روشن است از پودری استفاده کنید که دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوستتان باشد. قلم‌موی آرایشتان را در رنگ تیره‌تر فرو ببرید. کناره‌های خارجی چانه را پر کنید. خط باریک بین قسمت‌های هایلایت شده‌ی بینی، پشت پلک‌ها و لبه‌های کناری پیشانی را کار کنید. برای گونه‌ها از قسمت استخوان گونه که تقریباً وسط چشم‌هاست شروع کرده و به سمت گوش‌ها ادامه دهید.

گام چهارم: هایلایت

یک پودر هایلایت کننده، این امکان را به شما می‌دهد تا ویژگی‌های دلخواه صورتتان را برجسته‌تر کنید. شما می‌توانید علاوه بر زیر استخوان گونه، پیشانی، بینی و نقاط دیگری را هم هایلایت کنید. نگرش کلی این است که تنها نقاط داخلی صورتتان را هایلایت کنید، مانند زیر چشم‌ها، وسط بینی و پیشانی، وسط چانه و زیر کمان ابرو. این نقاط خاص، از بقیه‌ی نقاط تیره‌ترند و باعث می‌شوند صورتتان گرفته و پف دار به نظر برسد. با هایلایت کردن این نقاط صورتتان روشن‌تر و پرتر دیده می‌شود.

گام پنجم: نتیجه‌ی کار را بررسی کنید

آیا نقطه‌ای هست که از قلم انداخته باشید؟ آیا احتیاج است آرایشتان را بیشتر محو کنید؟ حالا در آینه صورت تازه آرایش شده‌ی خود را بررسی کنید. مطمئنم حالا تفاوت بین یک صورت زیبا و یک آرایش بدون ملاحظه را به خوبی درک خواهید کرد! بکار بردن ترکیبی تکنیک‌های هایلایت و کانتورینگ، ضمن پوشاندن معایب صورت، ویژگی‌های دلخواه آن را برجسته‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید با از بین بردن تیرگی زیر چشم، توجه دیگران را به سمت چشمان خود معطوف کنید. اگر فکر می‌کنید بینی شما بیش از اندازه باریک است، هایلایت کردن وسط و دو طرف بینی به پهن‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند و کانتور کردن لایه‌های خارجی به میزان کم به آن بعد بیشتری می‌دهد.