شبکه تجارت جهان گستر

مشکلات استفاده از برس‌های آلوده
زیبایی و سلامت مو

مشکلات استفاده از برس‌های آلوده

هنگامی‌که موهایمان دچار ریزش می‌شود و یا در کف سر احساس خارش می‌کنیم نخستین کاری که انجام می‌دهیم این است که شامپوی دیگری را جایگزین می‌کنیم و فکر می‌کنیم که ریزش مو به علت عوارض شامپویی است که استفاده می‌کنیم؛ در حالی که برس‌های آلوده و مدل برس زدن نیز از فاکتورهای بسیار مهم در ارتباط با مشکلات مو است. این موضوع، به اندازه شستن روزانه دست‌ها یا نوشیدن یک فنجان قهوه صبح، شاید به قدری طبیعی، عادی یا حتی پیش پا افتاده به نظر برسد که گاهی توجه چندانی به آن نداریم. حالا وقت آن است که کمی دقیق‌تر راجع به این موضوع وقت گذاشته و توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

۱- شانه زدن از ریشه تا نوک موها

شانه زدن محکم موها از ریشه، گاهی موجب شکست موها یا کنده شدن تارهای مو از قسمت فولیکول آن می‌شود. سعی کنید در ابتدا از چند سانتی متر بالاتر از نوک موها شروع به شانه زدن کرده و گره‌های احتمالی مو را آرام از هم باز کنید. بعد کمی بالاتر آمده و این قسمت را شانه بزنید و آرام آرام، قسمت به قسمت موها را شانه بزنید تا به ریشه موها برسید و بعد این بخش را هم به ملایمت شانه بزنید.

۲- شانه زدن موهای خیس

رطوبت موجود در فیبرهای مو، باعث حالت کشش در موها می‌شود و از آنجایی که موهای خیس، حساس‌تر و ضعیف‌تر هستند، شانه زدن آنها در این حالت ممکن است موجب شکست موها شود. بعد از شستشوی موها، با حوله و به ملایمت آب موها را بگیرید و تا جایی که امکان دارد بدون استفاده از وسایل حرارتی داغ، اجازه دهید تا موها در هوای آزاد و خود به خود خشک شوند. حالا به آرامی آنها را شانه بزنید.

۳- باز کردن سخت گره‌های مو با شانه نامناسب

باز کردن گره‌های مو، چه خیس و چه خشک، با شانه‌های نامناسب و دندانه کوتاه، دشوار بوده و می‌تواند منجر به آسیب و شکست موها شود. بهتر است از شانه‌های دندانه درشت و بلندتر برای این کار استفاده کنید. در ضمن، قبل از شانه زدن موها، ابتدا با توجه به نوع موهای خود از یک محصول باز کننده گره‌های مو بهره ببرید. به این ترتیب که اگر تارهای مو شما ظریف است، با اسپری مو، اگر موهای شما ضخامت متوسطی دارد، با لوسیون مو و چنانچه تارهای مو شما ضخیم است، با کرم مو، سطح موها را کمی لغزنده و نرم‌تر ساخته و بعد آرام آرام، آنها را به ملایمت شانه بزنید.

۴- شانه زدن بیش از حد موها

همان‌طور که می‌دانید شانه زدن و ماساژ موها، فوق‌العاده برای رشد و سلامت موها مفید و مؤثر است. اما در عین حال، افراط در این کار، بخصوص اگر با شدت انجام شود، منجر به شکست موها خواهد شد. در عوض شانه زدن دائم موها، سعی کنید بیشتر بر کیفیت شانه زدن تاکید داشته باشید.

۵- استفاده از برس آلوده

فراموش نکنید در کنار تمامی عوامل آسیب زننده به مو، استفاده از شانه و برس‌های آلوده می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در بروز مشکلات مربوط به پوست و موی سر باشد. برس ها و شانه‌ها بعد از چند روز استفاده، مکانی برای موهای ریخته و کنده شده از قبل و باقیمانده موادی مثل ژل‌ها یا حالت دهنده‌ها خواهد بودو زمانیکه بدون شستن، موهای تمیز و شسته شده را با آن شانه می‌زنید، در واقع تمامی آلودگی‌ها را به پوست و موی خود منتقل خواهید کرد. هر چند روز یک‌بار، و چنانچه موهای چربی دارید یا زیاد از ژل‌ها یا مواد حالت دهنده استفاده می‌کنید، هر روز شانه و برس خود را با آب گرم و کمی شامپو به خوبی بشویید و بعد آن را روی حوله‌ای تمیز قرار دهید تا کاملاً خشک شود. از آنجایی که گاهی برس زدن زیاد ممکن است موجب اصطکاک موها شود، از قبل، کمی اسپری مو یا چند قطره روغن مو را با نوک انگشت روی شانه خود بمالید و بعد موها را با آن به ملایمت شانه بزنید.

مراقب موهای زیبای خود باشید.